Wat is voor jou de meerwaarde van een backlink in combinatie met branding?

In zoekmachineoptimalisatie (SEO) kennen we onsite en offsite SEO. Onsite SEO betreft de pijlers techniek (is de website up-to-date?), autoriteit (relevante content) en populariteit (bezoekers, interactie) op de eigen website. Onsite SEO bepaalt voor ca. 55% de SEO-score en dus je positie in de zoekresultaten van Google. Dit zorgt direct voor meer bezoekers op jouw website.

De overige 45% wordt bepaald door offsite SEO, dat buiten de eigen website plaatsvindt. Het linkprofiel speelt hier een voorname rol in. Enerzijds de kwantiteit (hoeveel backlinks heeft een website) en anderzijds, met name, de kwaliteit (hoeveel backlinks met waarde heeft een website). Een backlink wil zeggen dat een andere website doorlinkt naar jouw website.

Backlink en branding

Wat is een backlink?

Een backlink kan gezien worden als een stem voor jouw website of pagina binnen jouw website. Wanneer een extern domein jouw link op de website plaatst, krijg je een stem voor jouw website. Hoe meer kwalitatieve stemmen, hoe beter jouw website vindbaar is in Google en andere zoekmachines.

Wat zijn de beste backlinks?

Google ziet jouw linkprofiel het liefst zo natuurlijk mogelijk. Een beetje variatie in jouw links is dus erg belangrijk. Jouw linkprofiel is de verzameling van links die naar jouw website verwijzen. Met een backlink checker tool kun jij bekijken vanaf welke websites er wordt gelinkt naar jouw website. Bijvoorbeeld Ahrefs (https://ahrefs.com/nl/backlink-checker).

Een backlink wordt als goed ervaren wanneer deze een Trust Flow heeft van minimaal 20 en een Domain Authority vanaf 25. Google heeft een aantal instanties aangewezen als erg betrouwbaar. Dit is onder andere de overheid, onderwijsinstanties maar ook uitgeverijen. Tot die laatste groep behoren wij. Onze trust flow (betrouwbaarheid) en domein autoriteit is hoog. Gemiddeld zo rond de 20 en 30.

Backlink in combinatie met branding

Op de websites van onze uitgaven hebben wij plek voor backlinks gecombineerd met een branding uiting. Dit is in de vorm van een advertorial.

Een advertorial is een advertentie in de vorm van een geschreven artikel. Hiermee heb je de kans om je verhaal te vertellen aan lokaal en regionaal publiek. Gemiddelde leesduur is 1,5 tot 2 minuten. Op geen enkele andere wijze krijg je zo lang de aandacht van jouw doelgroep. Er is geen maximum aantal woorden voor dit artikel.

Geen communicatiebehoefte maar wil je wel je linkprofiel verbeteren?

Dat is geen probleem, wij bieden je de mogelijkheid een backlink op onze platformen te plaatsen in een mini-advertorial. Er is een maximum aantal woorden voor dit artikel, namelijk 250.

Hoe plaats ik een backlink op jullie websites?

Voor het plaatsen van een backlink en het publiceren van een advertorial kun je contact opnemen met één van onze media-adviseurs. Ze zijn te bereiken op telefoonnummer 0544 – 80 10 30.

Achterhoek Nieuws is uitgever van:

  • Aalten Vooruit
  • De Band
  • Achterhoek Nieuws Winterswijk
  • Doetinchems Vizier
  • Gelderse Post
  • Montferland Journaal
  • Contact Bronckhorst Noord
  • Contact Bronckhorst Midden
  • Contact Bronckhorst Zuid
  • Achterhoek Nieuws Borculo-Ruurlo
  • Achterhoek Nieuws Eibergen-Neede
  • Contact Zutphen-Warnsveld
  • Berkelbode
  • Elna
  • Groenlose Gids

Voorbeeld advertorial

Voorbeeld advertorial klein